Crankstel
Single Ring Crankset w/ Narrow-Wide Chainring
Hier is een duurzaam en stijlvol crankstel met enkele ring, klaar voor een 1x, singlespeed, fixed gear, of zelfs een interne achternaaf!
Koud gesmeed en gefabriceerd uit een 7075 aluminium legering is dit crankstel sterk en licht. Het 42 tands kettingblad heeft een narrow-wide profiel voor een uitstekende kettingbehoud voor alle aandrijfstijlen.
Alle roestvrije hardware met inbus moeren/bouten. Inclusief aluminium gefreesde stofkappen en BB bouten. Stofkapjes fungeren als zelf uittrekkende crank hardware.
Specs:
Tanden: 42, smal-breed
BCD: 110mm
Q factor: 134mm
Kettinglijn: 42mm
Breedte kettingring: 3/32"
Conus: JIS vierkant conisch
BB maat: 110mm BB op veel race- en baanfietsen
Pedaal schroefdraad: 9/16"Meer info & bestellenSUNXCD binnenblad
Binnenblad met een BCD van 74mmMeer info & bestellenSUNXCD buitenblad
Dus voor de aansluiting op je SUNXCD crankset, met de mogelijkheid voor een binnenblad... 74mm. Meer info & bestellenVelo Orange Grand Cru 50.4 BCD Crankstel
Een klassiek 50.4 BCD crankstel, waar chain rings op passen van 28t tot 62t. Het stel weegt niet veel, en heeft smalle Q-factors/tread.
En hoewel het eruit mag zien als een stokoud ontwerp, zijn er wel degelijk verbeteringen aangebracht door Velo Orange. De hele set is koudgesmeed en gemaakt van bijdetijds aluminium. De rings zijn wat dikker, de buitenste rings hebben ramps en pins, zodat schakelen net zo makkelijk gaat als op een modern tandwiel. Alle hardware is inbegrepen, en gemaakt van roestvrij staal.
Verkrijgbaar met verschillende crankarm lengtes (165mm, 170mm en 175mm)
Teeth: 46/30
BCD: 50.4mm
Q Factor: 144mm
Chainline: 43.5mm
Speeds: 5-11 compatible
Taper: JIS square taper
Suggested Bottom Bracket Spindle Length: 118mm
Pedal Threading: 9/16"
Weight: 654 gr (for 170 mm cranks with hardware)Meer info & bestellenVelo Orange Grand Cru Fluted Single Crankstel
Een mooi crankstel van Velo Orange die lang meegaat. Compatibel met singlespeed, fixie, internal gears of zelfs een 1x system.
Gemaakt van koudgesmeed aluminium. De ringen zijn dikker dan op de oude klassieke cranks. Alle hardware inbegrepen, en gemaakt van roestvrij staal. Verkrijgbaar met twee crankarm lengtes, 165mm en 170mm.
Teeth: 44
BCD: 110mm
Q Factor: 134mm
Chainline: 42mm
Chainring width: 3/32"
Taper: JIS square taper
BB Size: 110mm BB on many road and track bikes
Pedal Threading: 9/16"Meer info & bestellenVelo Orange Grand Cru Fluted Double Crankstel
Vroegah, toen alles nog beter was, boorden racefietsers gaten in hun tandwielen om gewicht te besparen. Nu had dat natuurlijk niet bepaald veel effect, maar het zag er wel vet uit. Dit crankstel heeft dezelfde look als toen, maar heeft de nodige verbeteringen om hedendaagse cranksets te matchen.
Zo zijn de arms en rings gemaakt van koudgesmeed aluminium. De rings zijn dikker, en de buitenste rings zijn voorzien van ramps en pins, zodat schakelen een stuk beter is dan vroegah. Alle hardware is inbegrepen, en gemaakt van roestvrij staal.
Verkrijgbaar met verschillende crankarm lengtes (165mm, 170mm, 172.5mm, 175mm).
Teeth: 48/34
BCD: 110mm
Q Factor: 143mm
Chainline: 43.5mm
Speeds: 5-11 compatible
Taper: JIS square taper
Suggested Bottom Bracket Spindle Length: 118mm
Pedal Threading: 9/16"
Weight: 645Meer info & bestellenSUNXcd BCD spider
Maak van je pro5vis of 50.4BCD crankset een 5 arm 110mm of 130mm. Meer info & bestellenVelo Orange Grand Cru Fluted Triple Crankstel
Deze triple set van Velo Orange is gemaakt voor de fietser die van plan is een heuveltje of twee op te fietsen. Het crankstel ziet er goed uit, en gaat lang mee.
Zo zijn de arms en rings gemaakt van koudgesmeed aluminium. De rings zijn dikker, en de buitenste rings zijn voorzien van ramps en pins, zodat schakelen een stuk soepeler aanvoelt. Alle hardware is inbegrepen, en gemaakt van roestvrij staal.
Verkrijgbaar met verschillende crankarm lengtes (165mm, 170mm, 175mm).
Teeth: 48/34/24
BCD: 110 mm, 74 mm
Q Factor: 160mm
Speeds: 6-10 compatible
Taper: JIS square taper
BB Size: 124mm for most bikes
Pedal Threading: 9/16"Meer info & bestellenSchlumpfdrive
Schlumpf is een in Zwitserland gevestigd bedrijf dat industriële pompen, snelheidsnaven voor eenwielers en ook twee reductiesystemen produceert die twee snelheden in de trapas mogelijk maken, de Speed-drive en de Mountain-drive.
De Speed-drive laat het kettingblad 1,65 keer sneller draaien en verandert een 38-tands in een 63-tands wanneer deze is ingeschakeld.
Het schakelen wordt bewerkstelligd dankzij een druk van de voet op de "knop" die zich ter plaatse van de klembout van het crankstel op de trapas van een conventionele fiets bevindt.
De Speed-drive is ideaal voor een vouwfiets, ligfiets of elk type fiets met kleine wielen. Meer info & bestellenSchlumpf MountainDrive
Schlumpf is een in Zwitserland gevestigd bedrijf dat industriële pompen, snelheidsnaven voor eenwielers en ook twee reductiesystemen produceert die twee snelheden in de trapas mogelijk maken, de Speed-drive en de Mountain-drive.
De Speed-drive laat het kettingblad 2,5 keer langzamer draaien, waardoor het ideaal is voor mountainbiken, waardoor je de steilste heuvels kunt beklimmen.
Het schakelen wordt bewerkstelligd dankzij een druk van de voet op de "knop" die zich ter plaatse van de klembout van het crankstel op de trapas van een conventionele fiets bevindt.
Een kettingblad met 2 tot 4 tanden meer dan de "normale" wordt aanbevolen, om voldoende hoge snelheden te behalen.Meer info & bestellen