Categoriën
Crankstel
Velo Orange Grand Cru 50.4 BCD CrankstelEen klassiek 50.4 BCD crankstel, waar chain rings op passen van 28t tot 62t. Het stel weegt niet veel, en heeft smalle Q-factors/tread. En hoewel het eruit mag zien als een stokoud ontwerp, zijn er wel degelijk verbeteringen aangebracht door Velo Orange. De hele set is koudgesmeed en gemaakt van bijdetijds aluminium. De rings zijn wat dikker, de buitenste rings hebben ramps en pins, zodat schakelen net zo makkelijk gaat als op een modern tandwiel. Alle hardware is inbegrepen, en gemaakt van roestvrij staal. Verkrijgbaar met verschillende crankarm lengtes (165mm, 170mm en 175mm) Teeth: 46/30 BCD: 50.4mm Q Factor: 144mm Chainline: 43.5mm Speeds: 5-11 compatible Taper: JIS square taper Suggested Bottom Bracket Spindle Length: 118mm Pedal Threading: 9/16" Weight: 654 gr (for 170 mm cranks with hardware)Meer info & bestellen
Velo Orange Grand Cru Fluted Single CrankstelEen mooi crankstel van Velo Orange die lang meegaat. Compatibel met singlespeed, fixie, internal gears of zelfs een 1x system. Gemaakt van koudgesmeed aluminium. De ringen zijn dikker dan op de oude klassieke cranks. Alle hardware inbegrepen, en gemaakt van roestvrij staal. Verkrijgbaar met twee crankarm lengtes, 165mm en 170mm. Teeth: 44 BCD: 110mm Q Factor: 134mm Chainline: 42mm Chainring width: 3/32" Taper: JIS square taper BB Size: 110mm BB on many road and track bikes Pedal Threading: 9/16"Meer info & bestellen
Velo Orange Grand Cru Fluted Double CrankstelVroegah, toen alles nog beter was, boorden racefietsers gaten in hun tandwielen om gewicht te besparen. Nu had dat natuurlijk niet bepaald veel effect, maar het zag er wel vet uit. Dit crankstel heeft dezelfde look als toen, maar heeft de nodige verbeteringen om hedendaagse cranksets te matchen. Zo zijn de arms en rings gemaakt van koudgesmeed aluminium. De rings zijn dikker, en de buitenste rings zijn voorzien van ramps en pins, zodat schakelen een stuk beter is dan vroegah. Alle hardware is inbegrepen, en gemaakt van roestvrij staal. Verkrijgbaar met verschillende crankarm lengtes (165mm, 170mm, 172.5mm, 175mm). Teeth: 48/34 BCD: 110mm Q Factor: 143mm Chainline: 43.5mm Speeds: 5-11 compatible Taper: JIS square taper Suggested Bottom Bracket Spindle Length: 118mm Pedal Threading: 9/16" Weight: 645Meer info & bestellen
Velo Orange Grand Cru Fluted Triple CrankstelDeze triple set van Velo Orange is gemaakt voor de fietser die van plan is een heuveltje of twee op te fietsen. Het crankstel ziet er goed uit, en gaat lang mee. Zo zijn de arms en rings gemaakt van koudgesmeed aluminium. De rings zijn dikker, en de buitenste rings zijn voorzien van ramps en pins, zodat schakelen een stuk soepeler aanvoelt. Alle hardware is inbegrepen, en gemaakt van roestvrij staal. Verkrijgbaar met verschillende crankarm lengtes (165mm, 170mm, 175mm). Teeth: 48/34/24 BCD: 110 mm, 74 mm Q Factor: 160mm Speeds: 6-10 compatible Taper: JIS square taper BB Size: 124mm for most bikes Pedal Threading: 9/16"Meer info & bestellen
SchlumpfdriveSchlumpf is een in Zwitserland gevestigd bedrijf dat industriële pompen, snelheidsnaven voor eenwielers en ook twee reductiesystemen produceert die twee snelheden in de trapas mogelijk maken, de Speed-drive en de Mountain-drive. De Speed-drive laat het kettingblad 1,65 keer sneller draaien en verandert een 38-tands in een 63-tands wanneer deze is ingeschakeld. Het schakelen wordt bewerkstelligd dankzij een druk van de voet op de "knop" die zich ter plaatse van de klembout van het crankstel op de trapas van een conventionele fiets bevindt. De Speed-drive is ideaal voor een vouwfiets, ligfiets of elk type fiets met kleine wielen. Meer info & bestellen
Schlumpf MountainDriveSchlumpf is een in Zwitserland gevestigd bedrijf dat industriële pompen, snelheidsnaven voor eenwielers en ook twee reductiesystemen produceert die twee snelheden in de trapas mogelijk maken, de Speed-drive en de Mountain-drive. De Speed-drive laat het kettingblad 2,5 keer langzamer draaien, waardoor het ideaal is voor mountainbiken, waardoor je de steilste heuvels kunt beklimmen. Het schakelen wordt bewerkstelligd dankzij een druk van de voet op de "knop" die zich ter plaatse van de klembout van het crankstel op de trapas van een conventionele fiets bevindt. Een kettingblad met 2 tot 4 tanden meer dan de "normale" wordt aanbevolen, om voldoende hoge snelheden te behalen.Meer info & bestellen