Categoriën
BerthoudCycles
Berthoud Cycles Aspin OpenAspin Open Sinds 2015 is dit een nieuwe loot aan de Berthoudboom. Het 'open' zadel. Dat idee kennen we uiteraard al van bijvoorbeeld Brooks maar verdient zeker navolging dacht Gilles... De zijkant van de uitsparing is gefreesd zodat er afgeronde kanten zijn. Voor optimaal comfort. Het zadel is 157mm breedt, 278 mm lang en weegt ongeveer 485grm. leerdikte 5.5mm Een zadeltas met gespen kan eenvoudig worden bevestigd aan de loops. Voorbereid voor Klickfix systeem. Elk zadel is genummerd met een gravering in de neuswasher. Eenvoudig op te spannen met de 5mm imbussleutel.Meer info & bestellen
Berthoud Cycles AspinAspin Dit Gilles Berthoud zadel is gemaakt van dik, natuurlijk gelooid leer. Het heeft een behandeling ondergaan die men pre-softened noemt, wat betekent dat het minder lang duurt voordat het zadel is in gereden. Ook is het waterproof. De bouten die overigens Torx zijn uitgerust, zijn verzonken in het leer zodat je er geen last van hebt Breedte 157mm. Lengte 278mm. Gewicht ongeveer 500gram. De achterkantbevestiging van het zadel is gemaakt van kunststof voor meer comfort en soliditeit. Zadeltasbevestiging Klick-Fix system voorbereid. Mocht het zadel stuk gaan, dan is ie heel makkelijk uit elkaar te halen. Rails zijn gemaakt van RVS gepolijst. Met een imbus kun je het zadel opspannen.Meer info & bestellen
Berthoud Cycles Marie Blanc Het frame aan de achterkant is gemaakt van solide en flexibel kunststof voor maximaal comfort. Er zijn aanhechtings-lipjes voor een zadeltas. Klickfix voorbereid. Eenvoudig op te spannen met een imbussleutel van 5mm. En uiteraard, daar gaat het om, prachtig dik leer. Goed voor járen fiets c.q. zitplezier. Breedte: 157mm Lengte: 248mm Gewicht: 465 gramMeer info & bestellen
Berthoud Cycles Marie Blanc OpenHet frame aan de achterkant is gemaakt van solide en flexibel kunststof voor maximaal comfort. Er zijn aanhechtings-lipjes voor een zadeltas. Klickfix voorbereid. Eenvoudig op te spannen met een imbussleutel van 5mm. En uiteraard, daar gaat het om, prachtig dik leer. Goed voor járen fiets c.q. zitplezier. Door de uitsparing bij de weke delen zou de mogelijkheid van zadelpijn minder snel moeten optreden. Breedte: 157mm Lengte: 248mm Gewicht: 450 gramMeer info & bestellen
Berthoud Cycles GalibierHet galibier zadel is in de ware Berthoudtraditie gemaakt van dik, natuurlijk gelooid leer. Het is voor behandeld zodat het wat makkelijker inzit en waterproof. De torxen in het dek zijn verzonken zodat je je broek niet openhaald. breedte 146mm. Lengte 278mm. Gewicht ongeveer 325 gram, misschien wat meer misschien wat minder, afhankelijk van het stukje leer. De rails zijn van titanium. Geniaal verstelbaar en mooi!Meer info & bestellen
Berthoud Cycles SoulorDit zadel is gemaakt van dik, natuurlijk gelooid leer. Het is voorbehandeld zodat het vlot inzit en waterafstotend. De torxbouten zijn verzonken in het zadel, zodat je je broek heel houdt. Wijdte aan de achterkant 146 mm Lengte 278 mm Gewicht ongeveer 415 gram Reactie van een klant De Soulors bevallen prima. Als je met je knokkels op het dek tikt dan denk je dat het eikenhout is maar ik zit er goed op. Ook bij langere stukken (voor mij is dat max circa 150 km) prima gezeten. Afgelopen zomer ook bij 30-35 gr. geen last van enig ongemak behalve algemene vermoeid- en bezweetheid. In vergelijking met mijn Brooks Swift vind ik het leer een stuk degelijker lijken, het Brooks leer lijkt een stuk dunner/rekbaarder. Denk dat het meer op het leer van de Brooks Select serie lijkt. Zou wel kunnen dat een gewone Brooks sneller ingezeten is.Meer info & bestellen
Berthoud Cycles AubisqueEen tourzadel van Berthoud, een variatie op een thema. De RVS rail van de Mente, de Torxjes van de Vars, dat maakt de Aubisque. Even wat wiki info: De Col d'Aubisque is een bergpas in de Franse Pyreneeën. De bergpas is vooral bekend van wielrenetappes in bijvoorbeeld de Ronde van Frankrijk. De Col d'Aubisque is voor het eerst opgenomen in de Ronde van Frankrijk tijdens de eerste Ronde door de Pyreneeën in 1910. In 1965 werd de Fransman Lucien Aimar gedwongen op te geven nadat hij bewusteloos was geraakt door een gebrek aan zuurstof. Het meest legendarische verhaal uit de wielergeschiedenis van d'Aubisque is de val van Wim van Est. In de twaalfde etappe op 17 juli van de Ronde van Frankrijk van 1951 nam Van Est te veel risico's bij de afdaling van de Aubisque en stortte 70 meter naar beneden. Hij was vrijwel ongedeerd, maar moest met aan elkaar geknoopte banden uit het ravijn worden getakeld. De uitspraak "Zeventig meter viel ik diep, m'n hart stond stil, maar m'n Pontiac liep!" is bedacht door een medewerkster van de sponsor Pontiac. Ter herinnering aan deze val is in 2003 een plaquette aangebracht op de plek waar Wim van Est uit de bocht schoot. In 1977 won Hennie Kuiper op de Col d'Aubisque. In de Ronde van Spanje van 2016 won Robert Gesink de 14e etappe met finish op de Col d'Aubisque. De bergpas werd twaalf keer als eerste bedwongen door een Belg, onder wie Eddy Merckx en Lucien Van Impe. Vanwege de ligging van de bergpas, is een beklimming langs de oostzijde niet mogelijk zonder eerst de Col du Soulor te bedwingen.Meer info & bestellen
Berthoud Cycles MenteDe pyreneën kun je er prima mee bedwingen. Het Menté van Berthoud Cycles is een kruising tussen een heel sportief zadel en een stadsfietszadel. Het is 180mm breed en zo gevormd dat, wanneer je stuur hoger is dan je zadel, je hier prima op weg komt. Dat gaat ook goed bij een B17 maar de Menté heeft iets meer zitvlak. De bekende leerkwaliteit van Berthoud is ook hier op gebruikt. De nagels zijn machinematig geklonken en dat scheelt in de prijs. Breedte : 180mm Lengte: 278mm Gewicht: 510 gramMeer info & bestellen
Berthoud Cycles VarsHet zadeldek is gemaakt van dik, natuurlijk plantaardig gelooid leer, dat vooraf is versoepeld en waterdicht gemaakt. Dit wordt aan de achterzijde van het frame bevestigd om de klinknagels uit de buurt van de rijder te positioneren. Met een breedte van 180mm is het zadel ideaal voor commuters en fietsers die meer rechtop zitten. De lengte is 278mm. Gewicht, die een beetje varieert vanwege de leer, ongeveer 445 g. De achterste halve maan is gemaakt van een sterk technisch, geavanceerd materiaal dat zowel stabiel en flexibel met maximaal comfort. Lussen zijn aangebracht om een zadeltas te bevestigen. Heel gemakkelijk te demonteren dankzij een ingenieus systeem gemaakt met roestvrijstalen schroeven die passen in speciaal gevormde koperen washers. De kegelvormige washer past in het leer om beschadiging te voorkomen. Rails gemaakt van titanium. Deze hebben lange parallelle secties om voldoende ruimte voor een aanpassing noodzakelijk maken. Een speciaal spansysteem, aangepast met een 5 mm inbussleutel, houdt het zadel op spanning.Meer info & bestellen
Washers en Schroeven Vars Aubisque zadelsVervangende washers en schroeven voor Vars en Aubisque zadels. Voor de zekerheid... Per 3.Meer info & bestellen
Washers en Schroeven Soulor Galibier zadelSet van washers en schroeven voor een Soulor of Galibier zadel. Gewoon, voor de zekerheid... Per 3.Meer info & bestellen
Berthoud Cycles SpiegelAchteruitkijkspiegel voor het uiteinde van het stuur. Voel u extra veilig en heb meer overzicht op de omgeving tijdens het fietsen met deze makkelijk monteerbare spiegel! Essentieel voor de afstandsfietser. CNC aluminium gefreesd, Spiegeldiameter 23mm. 45 gram.Meer info & bestellen